Pagina's

woensdag 12 december 2012

Kerstster

Herinneren jullie deze papierstroken nog? 
Sinterklaas is eindelijk voorbij, en nu is het tijd voor kerst! En daar kunnen we deze stroken voor gebruiken. Een aantal van mijn lezers hebben deze stroken in een enveloppe gevonden met een kerstwens. Ook nog geen interessante versiering in huis? Deze ster is zo gemaakt en met een paar kan je de kerstboom of het raam opvrolijken.

Nodig: 2 stroken papier, lijm, schaar, liniaal, potlood, touw (optioneel), draad (optioneel)

Vouw beide stroken in het midden.

  
Neem er één en vouw de beide kanten naar de middenvouw.

Meet de lengte van één deel, deel dit door drie.
  
Verdeel drie van de vier delen, met een potlood in drieën. Zet een streepje tot de helft.
Doe dit met beide stroken.



 Lijm deel 4 op deel 1, zodat er een driehoek ontstaat.


Knip nu de potloodstrepen in. Let op, maar tot de helft!

Leg de driehoeken zo, dat de dubbele kant (dus met deel 1 en 4) van beide driehoeken bij de ene boven en bij de ander onder ligt.

Schuif de driehoeken voorzichtig in elkaar. Hier is wat geduld voor nodig.

Et voila! Een ster voor bij het raam of in de kerstboom.




Heb je er ook één of meer in elkaar gevouwen? Ik krijg er graag een foto van op me.maree[at]live.nl!
Binnenkort volgt nog een blog met alle foto's die ik binnengekregen heb.

7 opmerkingen:

  1. Hai Maria,
    Ze zijn leuk!
    Fijne dag,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke kerstkaarten verstuur jij... laat je dat ook nog zien op je blog, hoe je dat aan hebt gepakt? Ik moet er nog een maken hoor... dan krijg je een foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga m ook maken! Leuke post verstuur jij!
    (enne; mooie nagellak :-P)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg! Je bent echt creatief!

    Op de een of andere manier hangt er hier nog niks aan kerstversiering.. Toch maar eens mezelf er toe zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke sterren zeg, ga ik even onthouden!
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk blog heb je!

    Groet,marga

    BeantwoordenVerwijderen